مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
سرخط خبرها

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی: حضرت سیدالشهدا (ع) مظهر تسلیم در برابر اراده الهی است

  • کد خبر: ۱۷۵۷۹۸
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی: حضرت سیدالشهدا (ع) مظهر تسلیم در برابر اراده الهی است
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت سیدالشهداء در کربلا مظهر تسلیم بودن در برابر اراده و خواست خداوند است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله محسن کازرونی در سلسله جلسات عزاداری حرم مطهر رضوی ویژه دهه اول ماه محرم که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خداوند اسامی مختلف دارد که هر کدام از این اسامی بیانگر جلوه‌ای از صفات باریتعالی است.
وی تصریح کرد: یکی از صفات خداوند «جبار» است که چند معنی دارد. یک معنا اینکه او کار‌های نیک انسان‌ها را جبران می‌کند و معنی دیگر اینکه او شکست‌های ما را جبران می‌کند.

 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سومین معنای جبار این است که اراده و خواست او امری گریز ناپذیر است و امری که خداوند اراده می‌کند قطعا انجام می‌شود و هیچ مانعی برای جلوگیری از تحقق تقدیر الهی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: کسی که به خدا ایمان کامل دارد، همواره در برابر قضا و قدر الهی تسلیم است و هرگز از سختی‌ها و ناملایمات شکایت و یا ناشکیبایی نمی‌کند.
خطیب حرم رضوی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مظهر تسلیم در برابر اراده خداوند بودند، اظهار کرد: آن حضرت در یک روز همه عزیزان خود را از دست دادند، ولی هرگز لب به شکایت نگشودند و در اوج سختی‌ها به درگاه خدا عرضه داشتند «اِلهی رَضاً بِقَضائِک» یعنی خدایا به آنچه برای من مقدور کردی راضی هستم.

 
وی بیان کرد: در روایات اسلامی از سوره مبارکه «یس» به عنوان قلب قرآن یاد شده است و برخی از مفسرین گفته اند که این نامگذاری به خاطر دو آیه آخر این سوره؛ إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» است. یعنی هر آنچه را که خداوند اراده کند، بی شک محقق می‌شود.
آیت الله کازرونی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که از مکتب سیدالشهدا (ع) می‌گیریم این است که همواره در برابر قضا و قدر الهی تسلیم باشیم و بدانیم که همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه هستیم، بنابر تقدیر الهی صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->